Showing posts with label langsir. Show all posts
Showing posts with label langsir. Show all posts

Monday, October 18, 2010

Langsir dah tempah tapi....

... semalam dapat call dari kedai kain kata langsir yang kami tempah untuk bilik tidur tak cukup stok. Yelah, kami pilih kain yang murah je untuk langsir bilik, RM18/meter. Ramai kot yang amik kain tu. Sabtu ni kami kene gi kedai lagi untuk pilih kain lain.

Cadang nak gune roller blinds untuk semua bilik tidur tapi tak mampu sebab mahal sangat, overbajet pula. Start dengan langsir dulu la, esok-esok dah ade duit barulah kite tukar blinds kannn~

Deposit langsir dah bayar. Oh, hutang lagi :P

Sunday, October 3, 2010

To-do-list #8 - Langsir & blinds

Masa kami jalan-jalan sebey lampu untuk rumah, kami singgah kedai langsir kat area situ dan aku saja-saja terai tanya quotation harga langsir tuk sliding door dan blinds tuk semua tingkap tuk rumah baru.

Semua ukuran pun main agak-agak je la kan sebab takkanlah otak aku hebat gile bole ingat segala ukuran tingkap walopon baru sekali dua masuk showroom dua tahun lepas?

Auntie tu pun kira, tekan-tekan kalkulator dia.

"Around RM2k loh~" tunjuk kat aku kalkulator yang tulis RM1970.

Yalah mebilah logik kot kiraan anggaran dia tuh. Kain tuk sliding door aku nak 2 jenis, yang tebal dengan design eyelet dan kain sheer kat belakang kain tebal tu. Blinds tuk bilik tidur pulak nak yang jenis 'sun-block' maknanya kalo salin baju orang kat luar tak nampaklah.

Hurm, nanti nak terai sebey kedai langsir lain pulak lah.