Wednesday, October 20, 2010

Baru booking wireman pasang lampu

Kan dah cerita betapa susahnya nak cari wireman yang memasang lampu kan~ so harini nekadlah cari je kat internet pastu call tanye berapa quotation untuk install satu point lampu.

Saje je Google "pasang lampu seri kembangan" pastu TAADAAAA~ berlambak results keluar hah kau call je mane rase nak.

Sekali call En. Hariz yang letak harga memasang lampu RM5/satu point.

"Helo En. Hariz, saya nak tanya kalau pasang lampu biasa berapa harga encik amik?"

"Oh, saya amik RM8 satu lampu biasa. Kalau chandelier tu saya pasang body dia je, yang juntai-juntai tu kene pasang sendirilah sebab saya malas. Lambat nak pasang manik-manik tu satu-satu hahaha."

"EH? Tapi kat Internet tu tulis RM5 satu lampu~ kenapa sekarang dah tukar?"

"Itu harga zaman bila tuuuu... 2007."

"Owhh~ oklah kalau macam tu. Pasang lampu 13 point kat rumah saya sabtu ni boleh?"

"Sabtu ni? Boleh. Tapi pagi tau, pukul 10."

"Ok pukul 10pg. Kalau awal saya tak bangun lagi HAHAHAHA."

"HAHAHA. Okeh. Nanti SMS alamat ya?"

"Ok. Eh, kalau relocate Astro En. Hariz amik berapa?"

"Oh relocate jauh tak? Kalau dekat saya amik RM100 - cabut pasang astro kat rumah baru."

"Okeh, cantekkk.. Nanti bila saya dah siap pindah barang, saya call En Hariz lagi tolong relocate Astro pulak ye."

Maka, setel lah sudah hal mencari orang pasang lampu. Siappppp keluar duit je.

No comments:

Post a Comment

Komen kalo berani