Monday, November 8, 2010

Hoyoyo~ kenapa water filter mahal gile weyy

Tiap kali tengok pingu ni, mesti rasa nak beli.
Comel sangat kan?
Dorang ni water filter jenama Qoozo. Ada 3 buttons kat belakang punggung pingu tu, satu tuk basuh sayur, satu tuk basuh daging dan satu lagi tuk minum. Sebab ada 3 buttons, maknanya ada 3 fungsi yang berbeza la toksah tanya aku, aku pun tak stadi abis lagi benda ni. Lagipun mahal, sebab tu tak beli (lagi).
Bila aku baca forum pasal water filter, macam-macam cerita ada.
Guna RO Water tak baguih la sebab tu air kosong semata-mata.
Guna RX Water la sebab boleh ubati penyakit.
Guna Diamond lah sebab trusted brand.
Guna Hai-O lah sebab dia yang jual.
Guna Hexagone Cosway jelahh kalo dah payah sangat :P

Err, sampai aku pun penin.
Kalau boleh, tak molah beli yang terlalu mahal (T_T)

Mak dah sound, belilah penapis ayor.. haih~ mak aku kat kampung pun gune penapis ayor mahal woh tapi dia bayar bulan-bulan lah. Makayah aku sebelum beli penapis ayor deme tu, beli kat kedai air yang tapis gune penapis Diamond.

Penapis ayor dah kire higher priority dari garment steamer yang aku berangan nak beli tu. So kalo ade bajet, kene beli penapis dulu.

Tapi aaaaaaaaaaaaa PENAPIS AYOR JENIS APE NAK BELI ni??

2 comments:

  1. betul tu edot..penapis air priority..aku guna filter air cap Blondal je. beli bayar ansur2 utk 6bulan bayar rm330. deposit 400.aku amik sbb de UV light lerr kunun2nya..pastu dah 2 tahun belum serbis lagi...wakaka..cap lain yg ok Diamond kut..hanya rm2 utk 1 hari.hehe..

    ReplyDelete
  2. huhu, wah mahal juge penapis ayor ko tu nurul. Aku rase tuk permulaan ni aku beli yg basic je dulu kot mcm cuma untuk filter air saje dari kotoran @ karat.

    Diamond mahal amat wehhh.. takut aku nak pergi kedai Diamond tanye harga :P

    aku rase beli cosway jela dulu :P

    ReplyDelete

Komen kalo berani