Sunday, November 7, 2010

Kalo beli hat ni baguih dak

Laa, rupa-rupanya iron yang aku dok pakai kat rumah sewa tu iron turun-temurun sejak kakak aku dok menyewa kat sana lagi, lama gila dah tu. Tak pasan sampailah hari kami pindah rumah aritu, “Eh, nak bawak ke iron ni? Ironbod pun dah nak runtuh ni.”

Last-last cuma bawak iron je, ironbod tinggal dengan harapan nak beli baru la konon.

Tapi bila pikir-pikir balik, aku nak jugak merasa pakai iron baru. Kami kawen dulu takdak sapa bagi hadiah iron haha. Kesian.

Kalo aku beli garment steamer macam gambo di ateh tu, baguih dak? (^_^)

Win kate, “Tak lenguh ke nak kene iron baju yang tergantung?” macam ni..

Err, lenguh kot.. no?

Kalo iron baju tuk seminggu ada 5lai baju – itu hat Win punya saja. Hat aku punya tak wajib iron. Sebbaik tempat gheja aku tak kesah aku pakai apa so aku memang pakai jeans & t-shirt semedang ah. Tapi ada gak kadang-kadang aku rasa nak melawa sikit aku pakai baju kurung gi gheja, tupon orang akan tanya, “You ada majlis nak attend after work ka? Ada dating ka?” Haha, tu dia punyalah jarang pakai baju kurung punya pasai kan.

Bila aku baca forum pasai benda alah ni, ramai yang kata tak sesuai tuk kegunaan rumah, lebih sesuai tuk guna kat butik baju sebab sana banyak baju nak kene iron. Kat rumah sikit je.

Ada yang besa pakai benda alah ni masa gheja kat kedai baju kata, benda ni tak baguih. Hat yang steam tekan atas iron board tu lagi baguih.

Benda ni menarik minat aku sebab jimat ruang, comel, nampak moden dan nak iron langsir pun buleh aih. Tak bermakna aku ni rajin amat tahap nak iron langsir la kan, tapi angan-angan harus ada. Eh, rumah aku mana ada langsir hahaha.

Eh, jadi macam mana eh? Nak beli ke dak? Nak beli ke.. nak beli?
Sapa ada guna steamer ni angkat tangan.

No comments:

Post a Comment

Komen kalo berani