Monday, November 22, 2010

Lamanya tak hapdet blog aaaih

Oh, kami beli penapis air sudah~~~ Beli yang mampu milik je walopon sebenonye idaman hati adalah Qoozo Pingu haha.

Kami beli penapis air Hexagon Alkaline & Hidrogen kat Cosway je. Taklah mahal beribu-riban tapi setakat ni ok je. Air laju, rasa air tu pun ada manis-manis sikit. Pastu aku dah test kandungan klorin & alkali dengan test kit yang ada dalam kotak dia, aku tengok cume test klorin je yang berjaya sebab kandungan klorin dalam air tak tapis ada, dalam air dah tapis tu kurang/tak ada langsung. Yang alkali test tu, dua-dua air tapis tak tapis sama jek haha.


Mentenen filter dalam penapis ni kalau setakat 2 orang je minum hari-hari taklah cepat sangat nak kene tukar. 6-8bulan tukar 2filter, dalam RM200 camtu. Pastu dalam setahun tukar lagi 2filter.
Oh ada jugak dia bagi berus gigi gergasi untuk cuci seramik filter dia.

Penapis air dah ada. Lega. Boleh guna air nak masak :)

4 comments:

  1. umah kite pon pki water filter gak, pemalas tahap cipan nk masak air. :D jimat tenaga + bil letrik
    brand elken, mak kasik hadiah masuk rumah. :D:D

    ReplyDelete
  2. ohh, jenama elken tu.. terkenal kan?

    senang kan ade filter takyah dok masak air nk minum. :P betul, jimat karen & $$$

    ReplyDelete
  3. jomlaa update blog jom

    http://susunatursioca.blogspot.com/2013/04/sticky-post-giveaway-istimewa-mei-jom.html

    ReplyDelete
  4. Thanks sharing, as Hexagon Water Filtration System 2 giving extra electrons in the hydrogen pair up with the free radicals in your body and convert them harmlessly into water. That’s right’ the free radicals become good old H2O! For detail see:
    http://kidbuxblog.com/hexagon-water-filtration-system-2/

    ReplyDelete

Komen kalo berani